Så hvad er der galt med strategisk?

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Netto Ordoptælling er 825 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Så hvad er der galt med strategisk?
Nogle folk ser ordet “strategiske” som et unødigt irriterende og kompliceret begreb. Men noget, der viser dig hvordan du får fra her til der er strategisk, og noget vi alle har brug for.
Selv dictionary kalder en strategi “af stor betydning for en planlagt indsats.”
For eksempel ser på pr, hvor næsten alt er baseret på at komme herfra til der. Det er fra en farlig mangel på bekymring med eksterne målgrupper til en fornuftig plan for at gøre noget om hvad de vigtigste målgrupper mener om dig.
For at gøre opmærksom på, er her en hurtig to-sætning miniature, der lover netop sådan et resultat.
“Mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen, er public relations mission fuldført.”
Mens det er indlysende, at overlevelsen pot af guld i slutningen af denne regnbue, får du ikke disse eksterne målgrupper på din side uden lidt arbejde
Bedre prioritere dem uden for interessegrupper i jeres til en slags rangering af vigtighed. Så lad os tage den eksterne publikum du rang klart som #1 og gøre lidt arbejde på det lige nu.
Hvor meget ved du om denne gruppe af mennesker? Er du klar over hvad den fremherskende opfattelse af dig og din enterprize er blandt gruppemedlemmer? Kender du nogen negative opfattelser?
Nej? Det er derfor du skal få travlt og interagere med medlemmer af den vigtigste målgruppe af jeres. Stille spørgsmål: “hvad tror du, om vores virksomhed, produkter eller tjenester? Hvorfor?” Og vær på vagt for eventuelle tegn på negativitet, enhver urigtige opfattelser, misforståelser eller rygter.
Reaktioner på sådanne dybdeborende spørgsmål hjælpe jer til at sætte ned et pr mål designet til at løse misforståelser og unøjagtigheder.
Så mens det giver du din pr mål, hvordan vil du nå det? Det er rigtigt, du har brug for en strategi til at hjælpe dig med at komme herfra til der. Du er i lykke, fordi der findes bare tre strategiske muligheder for behandling med mening for dig. Skabe mening (opfattelser) hvor ingen kan findes; ændre eksisterende udtalelse, eller styrke den.
Vælg den, der logisk flyder fra det mål du etableret.
Nu er du klar til at skrive overbevisende og overbevisende budskab du vil tælle på at ændre holdninger og flytte din target publikum adfærd i din retning.
Det er ikke en let skrivning job. Meddelelsen skal være ikke alene overbevisende og overbevisende, men meget klar, direkte og kort i sin præsentation. Fakta og tal støtte skal hvorfor target publikum medlemmer bør ændre deres opfattelse af organisationen, præcise og troværdige. Det er bedst at afprøve besked på et par publikum medlemmer først, derefter justeres om nødvendigt og påbegynde offentlige distribution.
Nu, at blande metaforer, der vil være din “lastdyr”, eller “mund soldater?” Med andre ord som kommunikation taktik vil du bruge til at bære som omhyggeligt lavet besked til øjne og ører af centrale mål publikum medlemmer?
Der er en masse taktik tilgængelige for dig. Alt fra breve og e-mails, personlige kontakter, face-to-face møder og særlige begivenheder til brochurer, pressemeddelelser, taler, broadcast interviews og et væld af andre.
På dette punkt, vil du stadig ikke vide, hvis du gør fremskridt hen imod dit mål, pr.
Hvilket er grunden til du skal vende tilbage til feltet og endnu en gang tale med medlemmerne af din vigtigste målgruppe. Stille spørgsmål meget ligner dem, du brugte under din tidligere informationsindsamling.
Den store forskel vil i anden ombæring være, at du ser nøje for tegn på ændret opfattelser, forhåbentlig i din retning. Har misforståelser ryddes? Synes det at unøjagtigheder er blevet rettet? Ser du tegn at den farlige rygte har været besejret?
Ikke nok fremskridt? Anmeld mix og hyppigheden af din kommunikation taktik. Og tage et hårdt kig på denne all – vigtigt budskab. Måle, hvor godt din fakta udstyre det at ændre sind og opfattelser. Foretage justeringer og genoptages fyring!
Hvad du lige har fuldført er et førsteklasses, “strategiske” plan for forvaltningen af opfattelser og adfærd af dine vigtigste eksterne målgrupper. En plan, der vil have stor indflydelse på din personlige succes og eventuelt overlevelse af organisationen.
udgangen

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *